Vodič za prodavatelje | Maris Nekretnine
Skip to content

Želim

Prodati

Vodič za prodavatelje

Korak po korak do uspješne prodaje

Znanje je NOVAC. Zato smo pripremili vodič koji Vas korak po korak vodi do uspješne prodaje.

Uoči prodaje nekretnine u kojoj stanujete, vjerojatno imate tonu pitanja kao na primjer:

  • Kolika je vrijednost moje nekretnine?
  • Trebam li agenta za postizanje najbolje cijene?
  • Kako istaknuti svoju nekretninu kupcima?

I najvažnije:

  • Kako izvući najviše za svoju nekretninu?

Ovaj vodič će Vam pomoći da upoznate proces kroz koji prolazi prodavatelj, jer što više znate što očekivati, to će Vaša prodaja biti uspješnija.

Vaš najpoželjniji ishod je proces koji završava brzom prodajom za najbolju moguću cijenu. Ovaj vodič će Vam pomoći da to postignete.

Na Maris gledajte kao na svog vodiča koji će Vas voditi tim putem i odgovarati Vam na sva pitanja koja budete imali i učiniti Vam prodajni proces bezbolnim i profitabilnim.

Korak 1

Priprema

Svako putovanje započinje prvim korakom, a istraživanja pokazuju da što ranije započnete s tim procesom, to će Vaša prodaja biti uspješnija.

Dakle od kuda početi?

Educirajte se.

Morate znati kako funkcionira proces prodaje, jer to ne čini stvari samo jednostavnijima, nego i znanje o tome što će se dešavati u različitim fazama na tom putu pomaže ukloniti strah od nepoznatog, omogućavajući Vam da budete sposobni jasno donositi ispravne odluke.

Srećom, čitanjem ovog vodiča to već činite i već ste zapravo na dobrom putu.

Vaš sljedeći korak je donijeti odluku o oglašavanju Vaše nekretnine, iako planirate prodati za nekoliko mjeseci. Upravo ovdje i upravo sada je trenutak da počnete.

I zapamtite – ne morate kretati u taj proces sami. Vaša je nekretnina vjerojatno najvrjednija imovina koju ćete ikad prodavati i to neće biti lako.

Nemojte napraviti grešku pokušavajući napraviti sve sami, već radije pronađite dobrog agenta.

Ukratko:

  1. Počnite odmah: što brže započnete proces, imat ćete više vremena, a sve skupa će biti manje stresno (pogotovo ako imate rok).
  2. Razumijevanje ključnih koraka: znanje je moć; u ovom slučaju čini cjelokupni proces manje zastrašujućim, što znači da ćete donositi bolje odluke.
  3. Razgovarajte s iskusnim agentom: on će Vam moći odgovoriti na sva pitanja, pomoći Vam u razumijevanju tržišta, i osigurati Vam da dobijete najbolju moguću cijenu, pružajući Vam podršku cijelim putem.
Korak 2

Odabir agenta

Prodaja Vaše nekretnine zahtijeva više mjeseci napornog rada za što vjerojatno nemate vremena. Upravo je to razlog zbog kojeg Vam je potreban snalažljiv agent. Iskusni agent će se pobrinuti da se nekretnina proda brzo i za što bolju cijenu i učiniti će taj proces cijelo vrijeme što bezbolnijim za Vas.

Evo zašto:

  • Postavljanje cijene je stvar balansa. Najpresudniji faktor u osiguravanju brze prodaje je cijena nekretnine, a odluka o toj cijeni nije laka. Potrebno je iskustvo, razumijevanje lokalnog tržišta i znanje o tome koliko su kupci spremni platiti.

    Dobar agent koji dobro postavi cijenu podebljat će Vašu zaradu prije nego li proces uopće započne. Naime, u prosjeku agent donosi 12,6% veću zaradu od onoga što bi sami uspjeli postići.
  • Pregovaranje je koma. Nije samo teško izvesti ga dobro, nego je obično neugodno, i vrlo stresno, pogotovo kada ste emocionalno uključeni u cijeli proces. Trebate nekog tko će neustrašivo voditi pregovore u Vaše ime i za Vaš račun, a to je agent.
  • Marketing je komplicirana stvar. Kako biste iz svoje nekretnine izvukli najveći mogući profit trebate privući ozbiljne kupce. Ako ni ne znaju za nekretninu, neće je ni kupiti, točka. Trebate agenta koji zna napraviti marketinški plan koji će privući što veći broj ozbiljnih kupaca da pronađu Vašu nekretninu i to u što kraćem vremenu.
  • Morate poznavati prave ljude. Ništa ne može zamijeniti dobru mrežu kontakata. Imati popis partnerskih agencija koje imaju svoje vlastite klijente koji traže pravu nekretninu za sebe znači da Vaš kupac može doći do Vas i samo usmenom preporukom.
  • Razgledavanja su nezgodna. Pokazivanje svoje nekretnine nije samo gnjavaža za Vas, nego i potencijalni kupci osjećaju određenu nelagodu kada se Vi kao vlasnici nalazite u nekretnini. I opet Vam treba agent koji će za Vas odraditi pokazivanje nekretnine i zadržati interes kod potencijalnih kupaca.
  • Papirologija zahtijeva znanje i iskustvo. Dokumente koji su Vam potrebni za prodaju nekretnine izdaju različita državna tijela koja se nalaze na različitim lokacijama i kada se desi da nedostaje jedan papir to znači krenuti opet ispočetka.Potrebno je stručno znanje i iskustvo kako bi se osiguralo da se sve isprva dobro odradi, zato će Vam pravi agent ne samo uštedjeti vrijeme nego i živce.

Ukratko, najbolji agenti su:

  1. Visokokvalificirani stručnjaci za nekretnine: poznaju lokalno tržište, imaju detaljno znanje o tome što kupci žele, i vodit će Vas kroz čitav proces prodaje.   
  2. Dobri poznavatelji tržišta: znaju kako postaviti najbolju cijenu, kako bi se Vaša nekretnina prodala što brže i za što više novaca. Plus, znaju kako doći do ljudi koji su spremni shvatiti Vašu nekretninu ozbiljno i platiti potrebnu cijenu.
  3. Vrsni pregovarači: pogađali su se s najboljima i imaju mirno i staloženo samopouzdanje koje će Vas voditi kroz pregovore i pomoći Vam da razumijete što uključiti, od čega odustati, i najvažnije – kada se povući ako nije moguće postići razumne uvjete.
  4. Čine stvari jednostavnima: rješavati će sve zavrzlame i pustiti Vas da normalno živite svoj život bez da morate brinuti o papirologiji, rupama u zakonu, i najtežem dijelu posla.
Korak 3

Postavljanje cijene

Određivanje cijene po kojoj će se Vaša nekretnina oglašavati pravo je umijeće. Ako je cijena postavljena prenisko, gubite novac. Ako je postavljena previsoko, pronalaženje kupca može biti jednako teško kao pronalaženje vode u pustinji.

Najgore od svega, nekretnine često postanu imovina za koju smo emocionalno vezani, što znači da zbog sjećanja koja Vas vežu uz tu nekretninu pridajete veću vrijednost nekretnini nego kupac. Što ujedno znači da nećete gledati na stvari objektivno i tu ponovno uskače u pomoć Vaš agent.

Pronalaženje zlatne sredine kod postavljanja cijene Vaše nekretnine zahtijeva kombinaciju stručnog znanja, analize i poznavanja okruženja. Najbolji agenti vrlo dobro znaju kako postaviti cijenu na način da se prodajom nekretnine dobije što više novaca i da se prodaja ostvari u što kraćem roku.

I u tome zapravo lokalne agencije briljiraju, jer agenti za nekretnine koji dobro poznaju i opredijelili su se za jedno specifično područje kroz svoju su karijeru usavršili vještine određivanja cijene nekretnine na tom specifičnom tržištu. Spoj dobrog poznavanja okruženja i razumijevanja nacionalnog tržišta nekretnina u cijelosti, znači da su proučili bezbroj sličnih nekretnina, znaju po koliko su ih prodali, i sada instinktivno znaju kako doći do optimalne cijene oglašavanja.

Manje agencije će tako u suradnji s Vama kombinirajući to znanje i uzimajući u obzir Vaše potrebe utvrditi odgovarajuću cijenu za Vas. Nije lako, ali je od presudne važnosti za proces prodaje.

Odgovarajuća cijena znači više razgledavanja, više ponuda, i u konačnici više novaca u Vašem džepu.

Ukratko, ako želite dobiti što više u odgovarajućem vremenskom roku treba Vam odgovarajuća cijena.

Korak 4

Priprema nekretnine

Kada znate koju cijenu tražite, sljedeći je korak priprema nekretnine kako bi izgledala privlačno potencijalnim kupcima.

U idealnom slučaju trebala bi izgledati nešto kao u Ikeinoj trgovini, što je puno važnije no što mislite.

Jedan od najvećih problema prilikom prodaje nekretnine je potaknuti potencijalne kupce da vizualiziraju prostor prema svojim željama i mogućnostima. Trebaju vidjeti kako se prostor uklapa u njihove planove. To znači da današnji izgled Vaše nekretnine određuje kako će se drugi u njoj vidjeti u budućnosti.

Nažalost, kupci ne smiju vidjeti okrhnutu boju na zidovima, fizička oštećenja, mrlje, neuređeni vrt ili nered, jer su tako zapravo skloni usredotočiti se još više na nedostatke!

Recimo to ovako. Priprema je pola posla, a može se sažeti u tri riječi.

Popravite, pospremite, preuredite.

  • Popravite: pukotine na zidovima, slavine iz kojih curi voda, oštećene pločice i škripave šarke.
  • Pospremite: sav nered, stoga maknite sve svoje osobne stvari, prodajte sve ono što ne mislite ponijeti sa sobom i ostavite nužno potrebno kako biste kupcu dočarali puni potencijal Vaše nekretnine.
  • Preuredite: Trebate detaljno očistiti nekretninu i oličiti zidove birajući neutralne boje, kako bi Vaša nekretnina zablistala!

To zvuči kao puno posla, zar ne? No srećom, to sve se ne mora učiniti preko noći. Ako to želite obaviti sami, onda je najlakše da taj posao podijelite na više manjih dnevnih zadataka. No, ako se i dalje čini prenaporno, onda je dobra vijest da imate agenta.

Vaš agent ima cijeli popis lokalnih izvođača radova koji mogu odraditi sav težak posao za Vas, napraviti posao po višim standardima, i najbolje od svega – sve što uložite u popravke znači da će se Vaša nekretnina prodati brže i po višoj cijeni.

Da, tako je, u suštini za sav taj mukotrpan posao dobijete novac.

Nakon što sve izgleda kao novo, vrijeme je tzv. staging odnosno uređenje interijera nekretnine namijenjene prodaji.

To znači pretvoriti Vašu nekretninu u ogroman izložbeni prostor poput onog što imate u Ikei.

Da, to podrazumijeva puno više zafrkancije oko svega, premještanje namještaja, itd. ali vrijedno je svake sekunde.

Studije pokazuju da se nekretnine uređene za prodaju otprilike 50% brže prodaju i za do 10% veću cijenu u odnosu na nekretnine koje nisu stilski uređene za prodaju.

Naime, kada je nekretnina stilski uređena za prodaju, može udvostručiti broj dobivenih ponuda.

Dakle, možete pokušati stilski urediti nekretninu sami, ili prepustiti sve Vašem agentu koji će pronaći profesionalca koji će to učiniti za Vas.

Korak 5

Marketing

Sada kada Vam je nekretnina u najboljem izdanju i sve je lijepo uređeno za prodaju, treba samo u razgledavanje dovesti ozbiljne kupce.

Točno, vrijeme je da se proširi glas o tome da je Vaša nekretnina na tržištu!

Marketing je puno više od samog oglašavanja nekretnine za prodaju ili postavljanja table s natpisom o prodaji, pogotovo u Istri. Jer ipak imate sreću što imate nekretninu na jednom od najljepših mjesta na svijetu, pa ima smisla privući interes s čitave zemaljske kugle kako biste prodali svoj komadić Istarskog sna.

Zato je potrebno u suradnji sa svojim agentom razraditi strateški akcijski plan kojim ćete promovirati svoju nekretninu, privući prave kupce i zagrijati ih za svoju nekretninu, a najvažnije od svega – potaknuti ih da je dođu pogledati.

U Marisu, surađujemo s Vama, vlasnikom, u svakoj fazi marketinškog procesa i vodimo računa o tome da naša strategija i naš marketinški plan ispunjavaju Vaše standarde.

Evo kako pomažemo:

  • Koristimo profesionalnu fotografiju kako bismo objektivom „uhvatili“ svaki dio nekretnine i istaknuli njezine najjače strane.
  • Izrađujemo video snimak „iza kulisa“ kako bismo predstavili Vašu nekretninu i njezinu lokaciju online, kombiniranjem klasičnog snimanja kamerom i snimanja dronom iz zraka kako bismo što bolje dočarali nekretninu potencijalnim kupcima. Imajte na umu da svaki peti kupac traži video prezentacije kada pretražuje nekretnine.
  • U suradnji s Vama pripremamo oglas sa svim detaljima za Vašu nekretninu. Izrađuje se tako da privuče Vašeg idealnog kupca koristeći ciljani jezik i slike kako bi izazvao emociju kod ciljanih kupaca.
  • Koristimo društvene medije i web stranicu kako bismo ispričali priču o Vašoj nekretnini i prikazali njezin jedinstveni djelić istarskog sna.
  • Kontaktiramo potencijalno zainteresirane kupce koji su od nas tražili da ih obavijestimo čim se pojavi nova nekretnina čiji opis odgovara opisu Vaše nekretnine.

Prava je šteta kada se nekretnina ne uspije prodati zato što pravi kupac nikada nije doznao za nju i na kraju kupio neku drugu nekretninu. Nažalost, kada nemate dobrog agenta to se dešava na dnevnoj bazi.

Kako se to ne bi desilo Vama, morate blisko surađivati sa sposobnim agentom koji će osmisliti dobar plan za prodaju Vaše nekretnine i uključiti Vas putem u svaku veću odluku.

U konačnici, što više kvalificiranih kupaca vidi Vašu nekretninu, to su veći izgledi da ćete je prodati za najbolju moguću cijenu. Zapamtite, poziv koji čekate može doći u bilo koje doba dana ili noći, a Vi UVIJEK morate biti spremni podići slušalicu.

Korak 6

Pokazivanje

Sad već imate razloga za slavlje s obzirom da je marketinški plan polučio rezultate i ozbiljni kupci naviru pogledati Vašu nekretninu. Sada je dovoljno da se netko zaljubi u Vašu nekretninu i da Vam ponudu.

Ali kako bismo te promatrače pretvorili u kupce, potrebno je slijediti nekoliko savjeta:

  1. Izađite: Kupci žele bez presinga razgledati Vašu nekretninu i slobodno pitati sve što ih zanima bez da im pušete za vratom ili da ne moraju pažljivo birati riječi iz straha da nekoga ne uvrijede. Istraživanja pokazuju da je bolje kad im agent pokazuje nekretnine umjesto Vas, vlasnika. Stoga, odite u šetnju, otiđite na ručak, radite što god želite – bitno da kada stignu kupci, Vas nema.
  2. Budite fleksibilni: Ako ograničite razgledavanje na dane u tjednu, recimo od 9 do 17 sati, izgubit ćete na interesu. Istina, pokazivanja su prava gnjavaža, ali u protivnom riskirate propustiti ponudu koja Vam može promijeniti život. Stoga, budite fleksibilni, dopustite da Vaš agent zakaže što više termina za razgledavanje i budite spremni na brzinu izaći iz nekretnine. Ipak su oni koji je žele „vidjeti odmah“ najviše zagriženi istu i kupiti.
  3. Učinite svoju nekretninu atraktivnijom: Neka nekretnina bude čista i uredna. Nikad nemojte zatvarati vrata. Neka Vaša nekretnina izgleda prostrano i privlačno. Tako ćete povećati šanse da se nekretnina proda po cijeni koju želite. Za to nije potrebno puno – pobrinite se da nekretnina bude čista, maknite sve osobne stvari kao što su to primjerice fotografije (kupci žele u prostoru vidjeti sebe, ne Vas), ostavite upaljena svjetla, razmaknite zavjese, vodite brigu o dvorištu.
  4. Imajte pri ruci korisne informacije: U suradnji s Vašim agentom pripremite jednu mapicu u koju ćete staviti tlocrte, fotografije nekretnine slikane u različito doba godine, kontaktne podatke, itd.

Najvažnije od svega, otkrijte svom agentu lokalne tajne koje će učiniti Vašu nekretninu još privlačnijom za kupce. Da, Vaš agent može potražiti informacije o školama, parkovima, najbližoj plaži, itd. No, ako mu otkrijete gdje je najbolje nešto lagano pojesti i popiti kavu ili kupiti najukusnije pecivo, to je ono nešto što čini razliku i može poslužiti kao temelj za izgradnju onoga o čemu kupac sanja i tako postati onaj presudni faktor koji će prevagnuti u Vašu korist.

Korak 7

Pregovori

Čestitke, ponude su na stolu i nazire se kraj, prodaja gotovo da se može nanjušiti u zraku … No, kako kaže stara poslovica „Ne pravi ražanj dok je zec još u šumi“.

Sada je vrijeme da se krene s pregovorima!

Stoga zapamtite – pregovaranje je vještina kojom nije lako ovladati i trebat će Vam vješt pregovarač kako biste si osigurali najbolju moguću cijenu i uvjete koji idu Vama u korist.

Ovo je trenutak kada isplativost angažiranja agenta dolazi višestruko do izražaja, jer njegova je uloga to obaviti za Vas i postići ponudu zbog koje danima nećete skidati osmijeh s lica.

Prva ponuda može biti viša ili niža od prodajne cijene koju tražite, ako je niža, nemojte se osjećati uvrijeđeno. Sasvim je normalno isprva pokušati s nižom cijenom. Na koncu konca, i kupci žele što bolje proći.

Bitno je da kupac pokazuje interes za ponudu, a ta prva ponuda je samo uvod za ozbiljne razgovore koji tek slijede.

Kada je ponuda na stolu imajte na umu sljedeće:

  • Stvari se brzo odvijaju: Treba iskoristiti povoljan trenutak i zadržati interes druge strane. Zato Vam je potreban dobar agent, kako ne bi došlo do nervoze zbog predugog čekanja.
  • Ne radi se samo o cijeni: Povuci-potegni. To uključuje uvjete, rokove, dodatne pogodnosti koje idu uz nekretninu, itd. Ne dajte da Vas koči jedna stvar i zapamtite malim ustupkom ćete na kraju Vi izvući deblji kraj.

Kada se obje strane usuglase oko uvjeta, a kupci su položili depozit – vrijeme je da se prodaja konačno privede kraju. Bravo!

Korak 8

Završni detalji

Prodali ste svoju nekretninu, sva papirologija je predana, a plaćanje je u obradi. Međutim, prije nego novac sjedne na Vaš račun, preostaje za napraviti samo još nekoliko stvari, no, srećom, brigu o tome možete u cijelosti prepustiti svom agentu.

  • Ovaj korak ne zahtijeva nikakav angažman s Vaše strane, s obzirom da će se Vaš agent u suradnji s odvjetnicima za nekretnine, bankarima i svima ostalima uključenima u taj proces pobrinuti da zaključenje nekretninskog posla protekne kao po špagi.
  • Na Vama je da se previše ne petljate i da potpišete svega par obrazaca kod javnog bilježnika. Sada već možete početi planirati što učiniti sa svojim novcem.
  • I konačno, preostaje samo plaćanje eventualno preostalih režijskih troškova i podmirivanje eventualnih troškova odvjetnika, agencije, itd. … i gotovo!

Potapšajte se po ramenu, nekretnina je prodana i novac je konačno na Vašem računu.

Kao što ste i sami vidjeli, prodaja nekretnine može biti uzbudljivo i pozitivno iskustvo kada sve napravite kako treba.

I tu stupa na scenu Maris.

Ako želite da Vam pomognemo da glatko prodate svoju nekretninu i da taj dugi proces prođe bez puno muke i frustracije, stupite s nama u kontakt već danas.

Napravit ćemo tržišnu procjenu vrijednosti Vaše nekretnine kako biste znali koja je njezina vrijednost ako se odlučite za prodaju, ali i odgovoriti na sva Vaša pitanja i opisati kako će taj proces za Vas izgledati. Ako se odlučite za suradnju s nama, našu proviziju naplaćujemo iz konačne cijene prilikom prodaje nekretnine.

Bez brige, kod prvog poziva nemate nikakvu obavezu odabrati nas kao posrednike za prodaju Vaše nekretnine. Možemo popričati i vidjeti kako zajedničkim snagama možemo prodati Vašu nekretninu za najbolju moguću cijenu.