Vodič za kupce | Maris Nekretnine
Skip to content

Želim

Kupiti

Vodič za kupce

Kupnja vlastite nekretnine jedno je od najvažnijih putovanja koje ćete ikada započeti. Bezbroj pitanja tipa „Plaćam li previše za to?“ ili „Kako mogu znati je li nekretnina zakonita?“ pratit će Vas cijelim putem.

To nije ništa neuobičajeno, jer put do stjecanja svog djelića Istarskog raja može biti dug, kompliciran i naporan.

Upravo smo iz tog razloga pripremili detaljan vodič kroz kupnju nekretnine, od angažiranja Agenta do preuzimanja ključeva novog doma.

Korak 1

Strategija

Prvi korak je pronalazak licenciranog posrednika s kojim ćete surađivati. Morate biti sigurni da je osoba koju ste odabrali stručnjak za lokalno tržište nekretnina i da su mu na srcu Vaši najbolji interesi. 

To je težak odabir, jer morate biti sigurni da posrednici u prometu nekretnina koje ste odabrali za zastupanje Vaših interesa stavljaju Vaše potrebe ispred svog vlastitog profita i čine sve potrebno da razumiju točno ono što želite.

Nakon odabira posrednika, sljedeći je korak organizacija strateškog savjetovanja bilo osobno ili preko Zooma. Na tom ćete sastanku Vi i Vaša najuža obitelj (svi oni koji sudjeluju u donošenju odluke) razgovarati o važnim temama, a to su primjerice:     

  • Veličina i tip nekretnine koju tražite
  • Vaš budžet (kao i informaciju o tome koliko ste spremni uložiti u renoviranje, itd.)
  • Omiljene lokacije
  • Udaljenost od mora
  • Vrijeme na raspolaganju prije kretanja u osobno razgledavanje nekretnina

Nakon definiranja kriterija, vrijeme je za sklapanje Ugovora o posredovanju kako bismo bili sigurni da razumijete naše i svoje obaveze, prije kretanja u daljnji proces kupnje nekretnine.

Nakon potpisa ugovora, otvorit ćemo Vam Maris korisnički račun i početi tražiti nekretnine koje zadovoljavaju Vaše potrebe u Istri. (Ovo je trenutak u kojem se trebate povući ako ne mislite ozbiljno).

Korak 2

Traženje nekretnine

Sada znamo što tražite. Vrijeme je da prevrnemo svaki kamenčić u Istri i pronađemo pravu nekretninu za Vas.

  1. Najprije ćemo pročešljati sve nekretnine iz naše baze podataka koje odgovaraju Vašim željama i potrebama. Potom ćemo pripremiti detaljan uži popis nekretnina koje odgovaraju Vašem opisu, kako biste ga mogli na miru pregledati. 
  2. Nakon što ste suzili izbor na nekoliko potencijalnih nekretnina i smatrate da je dolazak u Istru opravdan, vrijeme je da se sretnemo licem u lice. U ovom ćemo trenutku s Vama zakazati sastanak “licem u lice” u uredu ili preko Zooma, kako bismo zajedno prošli sve nekretnine s popisa i dodatno suzili izbor.

Ako biste željeli proširiti potragu na nekretnine izvan naše baze podataka, možete se uvijek odlučiti i za našu premium Uslugu traženja nekretnine i opustiti se dok mi obavljamo posao za Vas. Prevrnut ćemo svaki kamenčić u Istri kako bismo pronašli nekretninu koja odgovara Vašem opisu.

Korak 3

Provjera nekretnine

Zasigurno se ne želite dovesti u situaciju da se zaljubite u nekretninu i nakon toga saznate da nešto nije u redu ili da će se područje na kojem se nekretnina nalazi drastično promijeniti u skoroj budućnosti. Ako se nekretnina već nalazi na našim stranicama, to znači da smo obavili početne tri provjere.

  • Zakonitost: Prvo treba provjeriti cjelokupnu imovinsko pravnu dokumentaciju za nekretninu kako biste bili sigurni da su svi papiri uredni i zakoniti, da su prodavatelji s njihove strane obavili sve potrebno kako bi sama prodaja tekla glatko bez nepredviđenih iznenađenja prilikom uknjižbe prava vlasništva nad kupljenom nekretninom.
  • Pregled: Prema potrebi, iskusni agent će obaviti početni obilazak potencijalnih nekretnina kako bi se uvjerio da one ne samo ispunjavaju najviše standarde, već i da stekne dojam o tome kako bi se prostor mogao najbolje iskoristiti ili preurediti u skladu s Vašim potrebama.
  • Fotografije i videozapisi: Nikada se od Vas neće očekivati da se na slijepo obvežete na kupnju nekretnine. Kako bismo Vam pomogli da steknete dojam o nekretnini i njezinoj lokaciji primjenjujemo jedinstveni pristup predstavljanja kroz kombinaciju videomaterijala, fotografija i snimaka iz zraka dronom.
  • Dodatne provjere: Na upit možemo za Vas dati izraditi elaborat o stanju okoliša radi dobivanja informacija o razini buke, onečišćenju zraka i tla, te drugim čimbenicima koji mogu imati utjecaj na područje na kojem se nalazi nekretnina.
Korak 4

Razgledavanje

I sad kreće zabava. Zapamtite – naš je cilj obići nekretnine što je prije moguće, kako ne biste ostali bez željene nekretnine prije nego li je uopće stignete vidjeti.

  • Nakon što ste se riješili hrpu papirologije i izbjegli potencijalne zamke, možete početi razmatrati sve nekretnine koje se nalaze u užem izboru prema dogovorenim kriterijima i odlučiti koje od tih nekretnina želite na miru pogledati uživo.
  • Mi ćemo Vam organizirati smještaj, prijevoz, i plan obilaska željenih nekretnina. Cilj je osigurati da boravak u Istri bude što ugodniji kako biste se što bolje mogli usredotočiti na pronalazak najbolje nekretnine za Vas.
  • Nakon što pogledate sve što ste željeli pogledati, vrijeme je da to prespavate i razmislite jesu li se Vaši kriteriji u međuvremenu promijenili. Ako jesu, tada iznova krećemo s razgledavanjem uzimajući u obzir te nove kriterije. 
  • Sada kada ste pronašli nekretninu koja Vam odgovara – sve što morate učiniti je potpisati Potvrdu o rezervaciji i možemo prijeći na sljedeći korak.  
Korak 5

Ponuda i pregovori

  • Nakon što smo pronašli Vašu idealnu nekretninu, napravit ćemo analizu tržišta. Što to znači? To znači da ćemo početi kopati sve informacije koje su potrebne radi usporedbe sa nekretninama sličnih karakteristika na istom području.  

    Kriteriji kao što su tip nekretnine i Vaši planovi otvaraju cijeli niz pitanja koja zahtijevaju znanje lokalnih stručnjaka. Na primjer, ako namjeravate graditi na nekom zemljištu, trebat će Vam dozvole za gradnju, arhitekt, itd., a ako se pak namjeravate baviti iznajmljivanjem privatnog smještaja, možda ćete se morati obratiti nekoj turističkoj agenciji.

    U svakom slučaju, kako biste se uvjerili da predmetna nekretnina zadovoljava Vaše trenutačne i dugoročne potrebe, i prikladna je za planiranu namjenu, važno je u ovoj fazi angažirati odgovarajuće stručnjake kako biste bili sigurni da se radi o nekretnini koja je uistinu ona prava za Vas.
  • Potom, vrijeme je za detaljan pregled nekretnine. Tom prilikom tim stručnjaka provjerava sve od temelja do klimatizacije kako bi se uvjerili da je vrijednost nekretnine točno procijenjena.
  • Naš će agent potom poslati ponudu prodavatelju na razmatranje. Prodavatelj može ponudu prihvatiti, odbiti ili dati protuponudu. Ako iznese protuponudu, započinju pregovori u kojima mi imamo ulogu posrednika kako bismo osigurali da se postigne dogovor na obostrano zadovoljstvo
  • Prije izrade glavnog ugovora uzima se u obzir stanje utvrđeno prilikom pregleda nekretnine. Na primjer, ako je prilikom pregleda utvrđeno da je nešto slomljeno ili se treba popraviti, trošak popravka bit će dodan u konačne uvjete kupoprodajnog ugovora prije nego li se bilo što potpiše.
Korak 6

Financijska pitanja

Prije svega, potreban Vam je Osobni identifikacijski broj (OIB).
  • Ako želite kupiti nekretninu u Hrvatskoj morate imati OIB, s obzirom da Vam je OIB potreban za rješavanje bilo kakvih financijskih poslova u Hrvatskoj. Vaš je OIB povezan s Vašim računom u banci, s porezom koji plaćate, računima za režije, itd.
Otvaranje bankovnog računa u Hrvatskoj – nije nužno, ali se preporučuje.
  • Ne morate otvoriti bankovni račun u Hrvatskoj da biste kupili nekretninu, ali preporučujemo da to učinite, jer cijeli proces postaje lakši i jednostavniji.
  • Za to će Vam trebati putovnica, osobna iskaznica i OIB. U banku ćete se trebati uputiti osobno jer većina banaka ne šalje PIN kodove na adrese izvan Hrvatske. Osim toga, morat ćete ujedno potpisati dokumentaciju o privatnosti i zaštiti osobnih podataka u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka Europske unije (GDPR).
Korak 7

Zaštita Vaše investicije

Sada, nakon što je Vaša ponuda prihvaćena i potpisale su je sve strane, vrijeme je za uplatu pologa od 5 % na poseban agencijski založni (escrow) račun radi rezervacije nekretnine dok se ne obave sve formalnosti. To znači da se nekretnina efektivno čuva za Vas do zaključivanja posla.

Kao Vaši agenti, proći ćemo svu dokumentaciju s Vašim odvjetnicima kako bismo još jednom provjerili da su svi papiri o nekretnini uredni, točni i ažurni. Ako nemate odvjetnika, možemo Vam preporučiti pouzdanog odvjetnika koji govori Vaš materinji jezik.

U ovoj fazi, Vi kao kupac s jedne strane i prodavatelj s druge dobivate na uvid nacrt ugovora prije službenog potpisivanja kod javnog bilježnika. Ako jedna od strana nije državljanin Hrvatske, u samom procesu biti će potrebno ishoditi Uvjerenje o namjeni zemljišta. Ovaj proces može trajati od jednog do dva tjedna. Za to će Vam biti potreban OIB i bankovni račun.

Napomena: Također, možemo organizirati da se potpisivanje obavi od kuće i da se potom potpisani dokumenti pošalju poštom ili e-mailom.

Nakon što su svi dokumenti prikupljeni i provjereni i nakon što se glavni kupoprodajni ugovor potpiše i ovjeri kod javnog bilježnika, od Vas (kupca) očekuje se uplata ostatka kupoprodajne cijene.

Korak 8

Zaključivanje posla

Hip hip hura, stigao je dan zaključivanja posla! Čestitamo, bliži se kraj Vašeg putovanja.

Sve što još trebate učiniti je u cijelosti platiti kupoprodajnu cijenu (prodavatelju), tako da prodavatelj može izdati Tabularnu izjavu (potvrda o isplati kupoprodajne cijene u cijelosti) kojom se potvrđuje da je novi vlasnik ispunio sve svoje obaveze i dopušta mu se upis prava vlasništva u zemljišnim knjigama. Ovaj proces može trajati 1-3 radna dana.

Kao Vaši posrednici, pobrinuti ćemo se da se sve režije prebace na Vaše ime i da imate odgovarajuća osiguranja. Imajte samo na umu da rješavanje papirologije može potrajati i do nekoliko mjeseci. No, budite sigurni da ćemo se kao Vaši posrednici pobrinuti da sve prođe što je glađe moguće.   

Povesti ćemo Vas u završni obilazak nekretnine, ne bi li se uvjerili da se ništa neočekivano nije dogodilo u posljednjih nekoliko sati.

Sada je konačno stigao trenutak da Vam predamo ključeve Vašeg novog doma! Ako odlučite organizirati nekakvu ludu zabavu povodom useljenja, nemojte zaboraviti pozvati i nas.

ČESTITAMO!

Posjedujete nekretninu u Istri!

Korak 9

Postprodaja

Predmetna nekretnina sada je Vaša, no to ne znači da Vaš odnos s nama time prestaje.

Najbolji agenti za nekretnine imaju prilično dug popis lokalnih kontakata koji šaljemo na zahtjev kako biste na nekretnini izmijenili ono što smatrate potrebnim ili kako biste si jednostavno olakšali selidbu.

Ovo su neki od kontakata koji bi Vam mogli zatrebati:

  • Tvrtke za selidbe: Pronaći pouzdanu tvrtku za selidbe koja će osigurati da sve stvari stignu čitave na željenu lokaciju teže je nego što mislite. Ako Vam je potrebna pomoć oko pronalaska tvrtke kojoj možete vjerovati, jednostavno pitajte nas.
  • Arhitekti: Sada kada imate svoju novu nekretninu, možda razmišljate o tome da napravite nekakve izmjene na nekretnini. Lokalni arhitekti dobro znaju što najbolje odgovara lokalnom okruženju. Stoga, imati ih na brzom biranju može biti od velike koristi.
  • Dizajneri interijera: Uređenje interijera može biti pravi izazov! Srećom, dizajner interijera može to odraditi za Vas. Možemo Vas povezati s osobom koja će znati pretvoriti Vašu viziju u stvarnost.
  • Stručnjaci za hortikulturu: Gotovo svi žele uvesti nekakve promjene u svoj vrt i pritom imati na raspolaganju stručnjake koji im u tome mogu pomoći.
  • Građevinari: Pronaći građevinsku tvrtku gnjavaža je kroz koju većina ljudi radije ne bi prolazila, a za pronalazak dobrih građevinara potrebna su određena lokalna znanja koja možda nemate.
  • Majstori: Traženje stolara, vodoinstalatera, bravara itd. nije lako pa čak ni u svijetu u kojem svi koriste Googleovu tražilicu. Stoga, umjesto da čitate na stotine recenzija, dovoljno je da nas pitate koga bismo mi izabrali.
  • Servisi za čišćenje: U doba nakon pandemije bolesti Covid-19 čistoća nikad nije bila važnija. Imati na raspolaganju profesionalni servis za čišćenje koji će se pobrinuti da sve bude čisto prije nego što uđete u svoj novi dom, znači da nećete samo biti bez brige, nego ćete i svu svoju energiju moći usmjeriti isključivo na raspakiravanje.
  • Usluge održavanja nekretnine: Uvijek je korisno imati kontakt lokalne tvrtke za održavanje jer će biti Vaš as u rukavu kada nešto pođe po zlu, pogotovo ako se radi o kući za odmor.
  • Turističke agencije: Ako je Vaša nova nekretnina zapravo poslovna investicija i želite privući turiste u svoj kutak Istre, tada Vas možemo spojiti s pouzdanim i uspješnim turističkim agencijama s dokazanim iskustvom. Sve što Vi trebate učiniti je opustiti se i uživati u svom novom izvoru prihoda.

Ako među ovim uslugama koje su spomenute nema onih koje tražite, samo nas nazovite. Pronaći ćemo u svojoj mreži kontakata stručnjaka koji Vam može pomoći.

Na kraju krajeva, ipak ste vi sada dio Marisove obitelji.