Marketing i tržište nekretnina – priča o jednoj divnoj simbiozi

Agencije za nekretnine su, u jednu ruku, poput svakog drugog poslovanja koje se bavi prodajom. Baš kao što drogerije prodaju kozmetiku, marketi kućne potrepštine, modne trgovine odjeću i cipele, tako i agencije za nekretnine imaju zadatak prodati kuće, stanove i zemljišta. Naravno, sustav prodaje je ipak nešto drugačiji, no to ne znači da je pred nama lagan zadatak.

Danas postoji mnoštvo agencija za nekretnine. Postoji i mnoštvo nekretnina na prodaju. Pa k tome još postoji i puno vlasnika koji sami prodaju nekretnine. A naš zadatak je predstaviti nekretninu što većem broju ljudi (koji su već pogledali brojne druge nekretnine), prodati nekretninu pravom kupcu (prije nego mu za oko zapne neka druga) te osigurati dobru cijenu vlasniku.

Kompleksno, zar ne?

Kada započnemo suradnju s novim klijentom (vlasnikom nekretnine), mi mu dajemo obećanje da ćemo učiniti sve što je u našoj moći kako bismo prodali nekretninu po najboljoj mogućoj cijeni. A to znači da je moramo dovesti pred oči što više zainteresiranih osoba. Ako imamo samo dva potencijalna kupca, velike su šanse da nijedan od njih neće htjeti ponuditi dobru cijenu. Ako pak ih imamo desetak, onda su nam šanse puno veće.

I zato se mi, baš kao i svi drugi prodavači, moramo osloniti na tu čarobnu moć marketinga.

Život u digitalnom svijetu

Nekad davno (čitaj: prije svega nekoliko desetljeća) marketing se odvijao na brojnim medijima. Novine, časopisi, radio, televizija, billboard plakati, letci… Ako ste htjeli prodati nekretninu, morali ste je predstaviti na više različitih mjesta kako biste je prodali.

No vremena se mijenjaju i digitalizacija je zavladala svijetom. Sve ono što smo prije nalazili u fizičkom svijetu, danas se nalazi u digitalnom. Umjesto u trgovine, odlazimo u web shopove. Umjesto na sastanke, odlazimo na online meetinge iz udobnosti svog doma. Umjesto novina, čitamo web portale. A umjesto reklamiranja na deset različitih mjesta, dovoljno je osloniti se na digitalni marketing.

Baš kao što tražimo majice, kućne potrepštine, poslovne partnere i usluge u online svijetu, tako ćemo pretraživati i nekretnine za koje smo zainteresirani.

Dakle, ako netko želi kupiti nekretninu u Istri, onda će uključiti svoje računalo i pretražiti ponudu. I tu na snagu stupa digitalni marketing, koji će nekretninu za kakvu je osoba iskazala interes dovesti ravno pred njezine oči.

Kako to čini?

Marketing nekretnine - prvo i prvo

Evo jedan od primjera. Vjerojatno ste već nebrojeno puta kliknuli na onaj prozorčić koji vas upozorava da web stranica koristi kolačiće. Osim web stranica, kolačiće koriste i društvene mreže. A iz tih kolačića je zapravo vidljivo za koje stvari iskazujete interes. Drugim riječima, ako ste pretraživali „prodaja kuća uz more istra“ ili ste kliknuli na sličan sadržaj na Facebooku ili Instagramu, onda će vam takvi plaćeni oglasi češće iskakati. Vidjet ćete ih u rezultatima Google pretraživanja na početnim pozicijama, bit će vam uključeni u Facebook i Instagram feed, pojavljivat će vam se na lokacijama za plaćene oglase na brojnim stranicama.

A među takvim oglasima naći će se i oni naši. Na mjesečnoj razini ulažemo financijska sredstva u promociju nekretnina koje prodajemo jer se to pokazalo kao odličan način predstavljanja nekretnine zainteresiranim kupcima, a nebrojene nekretnine smo i prodali zahvaljujući Google i Meta oglasima.

No, plaćeni oglasi sami po sebi nisu dovoljni.

Moć kvalitetne online prezentacije

Možemo mi utrošiti novaca i novaca na digitalni marketing, no ako se nekretnina ne čini zanimljivom, nitko neće ni kliknuti na taj oglas.

Nekoliko je aspekata važno kako bi nekretnina privukla pažnju (željene) publike:

  • Zanimljiv, jasan i privlačan naziv nekretnine

  • Opis nekretnine koji dočarava iskustvo života u njoj

  • Kvalitetne, profesionalne fotografije koje prikazuju sve glavne značajke

  • Profesionalni video za virtualno iskustvo života ili boravka u nekretnini.

Od navedenih stavki, mi osiguravamo sve. Ako pregledate neke od naših nekretnina, vidjet ćete da puno pažnje posvećujemo digitalnoj prezentaciji. Kod nas nećete pronaći fotografije koje izgledaju kao da su fotografirane kalkulatorom. Nećete pronaći ni šture opise nekretnine koji vam daju samo informaciju o kvadraturi i lokaciji.

Velika je vjerojatnost da će na tržištu nekretnina biti još nekoliko nekretnina s istim značajkama kao što ima ona koju mi prodajemo. Naš je zadatak predstaviti je kao bolju opciju u očima potencijalnih kupaca.

I za kraj, važno je napomenuti da se naš marketing ne odnosi samo na nekretnine.

Brendiranje agencije

Kad (potencijalni) kupac vidi neku nekretninu koju oglašava agencija i klikne na taj link, nije dovoljna samo kvalitetna prezentacija nekretnine. Važno je da kupac, dolaskom na web stranicu, stekne i povjerenje u samu agenciju.

Što to točno znači?

Svi koji su surađivali s nama znaju da smo pouzdani i profesionalni, ali opet pristupačni i srdačni. Znaju da na sve naše klijente gledamo kao na proširenu obitelj i da ćemo umjesto profesionalnih frazetina uvijek radije ponuditi osmijeh, šalu ili ljubaznu riječ. Uostalom, s takvom smo se namjerom i pojavili na tržištu nekretnina.

No, važno je i da naša web stranica te društvene mreže predstave takvu sliku o nama. Što bi bilo kad vam ne bismo pisali ove blogove, snimali sadržaj za Youtube ili napisali prikladan dio „o nama“ na web stranici? Kroz naše priče i objave možete saznati kakvi smo kao osobe, a ne samo kao agenti za nekretnine. Želimo da što više vas ima dobro iskustvo s kupnjom i prodajom nekretnina, i to je razlog zašto nećemo oglašavati samo nekretnine, već i nas kao agenciju.

Nijedna od stavki koje smo naveli u ovom blogu ne predstavlja maskiranje nedostataka nekretnine ili pak predstavljanje agencije kao nešto što ona nije. 

Naš marketing temelji se na prepoznavanju kvaliteta i promoviranje istih u online svijetu. Iako sam marketing često dolazi na loš glas upravo zbog netočnog reklamiranja, mi se u promociji vodimo istim principima kao i u poslovanju – integritetom i stručnošću.

Je li naš marketing uspješan? Pošto čitate ovaj blog (a pogotovo ako ste stigli do kraja bloga), složit ćemo se da jest. ☺